Mygg er irriterende. Så fryktelig irriterende at jeg kan finne på å si en rekke ufyselige ord etter hverandre. For deretter å klappe og slå rundt meg til liten eller ingen nytte.
De frekke insektene stikker og suger blod som små vampyrer. Igjen sitter jeg med kløe og en stor dose irritasjon. Jeg klarer ikke i det hele tatt å se nytteverdien av disse idiotiske myggene.
Så da er spørsmålet, hvor finnes det en myggfri sone på Finnmarksvidda?
I håp om å få være i fred og ro på en og annen godværsdag, har familien gått til anskaffelse av en myggfanger. Det er hverken en myggspiral, av den lille grønne sorten, som stinker ut hele hytta, eller beholdere som plugges inn i stikkontakter. Det er rett og slett en stor og effektiv myggfanger. Noen vil kanskje stille spørsmål om den er miljøvennlig. Joda, om du vurderer den opp mot den sosiale gleden ved å kunne sitte ute ved hytteveggen en sommerkveld, så er den helt klart miljøvennlig i et sosialt perspektiv. Om vi snakker om utslipp og gass, så er jeg ikke så sikker. Men en ting er sikkert. Den forurenser ikke like mye slik som gassanleggene rundt omkring i kongeriket gjør.

<

Jeg vil ikke reklamere for produkter. Så for ordens skyld gjør jeg oppmerksom om at jeg har ingen anelse hva myggvognfangeren heter. Vet heller ikke hvor den er kjøpt og om den består diverse forbrukertester. Jeg er på teststadiet. Neste sommer er jeg kanskje gått over til de små grønne spiralene.

