Bloggen min er for lite selvkritisk. Jeg retter blikket mot andre og stiller spørsmål om en del saker og ting. Nå synes jeg det er på sin plass at jeg retter et kritisk søkelys mot meg selv. Jeg tenker meg at en journalist stiller meg følgende spørsmål:
– Kan du nevne en svak side med deg selv, Siv?
– Uansett hvor i verden jeg befinner meg, så har jeg aldri kontroll på sokkene mine og i hvertfall ikke på strømpene til resten av familien, ville jeg ha svart.
Bildet nedenfor taler vel for seg selv. Den gule plastkurven, kjøpt fra en eller annen billigkjede, har fulgt meg i minst et tiår. Og det uten at innholdet har blitt mindre. Derimot har antall enslige sokker økt betaktelig med årene.
– Vil du omtale deg selv som en rotekopp?
For et spørsmål, tenker jeg. Hvem vil fremstillie seg selv som en rotekopp i disse perfekte interiørblogg tidene? Er det trendy å være en rotepave?
Ukebladene er fulle av hjemme hos reportasjer med perfekte hjem, også skal jeg midt i juli måned, fremstå som en motpol til disse perfekte husstandene og personene.
Journalisten venter på svar, slik han alltid gjør.
– Rotekopp eller ikke- jeg har i allefall ikke kontroll på sokkene. Så på en måte kan du vel omtale meg som det, svarer jeg litt motvillig.

