Ingenting er vel langt bedre enn å våkne opp til gode nyheter. Av en eller annen grunn, blir jeg mer eller mindre fanatisk, når startskuddet til Finnmarksløpet går. Merkelig i grunn. Jeg er ikke spesielt sportsinteressert og konkurranseinstinktet døde, da resultatlistene fra obligatoriske idrettsdager på skolen, ble hengt opp til allmenn beskuelse. Og når det gjelder hunder, så har jeg lenge innbilt meg, at de fleste hunder, store som små, har hatt lyst på en bit av leggen min. Disse tankene har iallefall blitt bedre med årene. Og nå når hundespannene i Finnmarksløpet, har lagt av gårde, fremstår polarhundene, som verdens snilleste hunder, for meg.
Jeg vil følge dem dag og natt. Jeg foretrekker å følge staute hundekjørere og spannene deres, gjennom metervis av snø og vind, fremfor å høre på misfornøyde fotball folk, som ikke liker snø i serieåpningen.
Denne helga har jeg satt av til de gode nyhetene. Det gir en fantastisk start på dagen.

